Ny kategori: Nostalgi.

Lägger upp det här på nytt eftersom det inte funkade förra gången. Bäst det funkar nu, tack så mycket blogg.se

 


 



Sitter här och myser med min favoritserie som barn: The Real Adventures of Jonny Quest.
Minns när jag gick i första klass och vi fortfarande hade Cartoon Network hemma. Varje dag rusade jag hem för att kolla på Jonny Quest och på fritids lekte vi alltid att vi var karaktärerna från den serien. Jag fick alltid säga åt vad de andra skulle göra dock, för jag var experten, hahaha.
Kom av någon anledning på för någon månad sen att jag ville titta på Jonny Quest igen, och började Googla runt. Visade sig att den Jonny Quest jag växte upp med var en remake av en serie som gick på TV 1964. Sen hittade jag en torrent för de två säsongerna av den Jonny Quest jag växte upp med, fast de här avsnitten var på engelska - så klart, för det går ju inte hitta något på svenska längre, i stort sett. Gillar att det är på engelska, dock, för jag får en möjlighet att öva på att förstå olika dialekter, för Jonny Quest svämmar i stort sett över av dialekter av alla slag. :'D

Får se om säsong två är lika bra som ettan, tydligen gjorde de om andra säsongen och hade andra voice actors [buuuuuu!].
Men, grymt bra intro har serien iaf!

 

Ååååååh, jag blir bara så... så... LYCKLIG av att höra introt! ♥


Kommentarer
Postat av: Mama!

Kul att du hittat serien igen, även om varulvsavsnittet skrämde slag på dig en gång i tiden!

2010-09-06 @ 22:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0