MiniFee Shushu.

Jag har i flera år velat ha en BJD - en Ball Jointed Doll.
Det är asiatiska dockor som ser extremt verklighetstrogna ut och som har väldigt rörliga leder. De är dyra, men ack så fina. Det finns en speciell docka jag velat ha länge, och det är en MiniFee Shushu från FairyLand.

Hon är så fin, titta på det där ansiktet! Visst, om man vill ha henne sminkad så där kostar det extra, och någon peruk får man inte med, men det är lätt att fixa efteråt.

[Bild från FairyLands hemsida, så all creds till dem.]

De här dockorna är så dyra, och många tycker nog det är idiotiskt att lägga ut flera tusen på bara en docka [en MiniFee Shushu med smink och frakt inräknat går på ca 3000:- just nu] och frågan är: Skulle en sån här docka göra mig lycklig?
Lycklig kommer jag aldrig bli, och jag vill inte bli det för då skulle jag inte ha något att sträva mot längre, men jag skulle bli gladare av att ha en sån här docka. Det skulle ge mig något att pyssla med, liksom. Jag tycker om att ha något att pilla med, att sy små kläder och hålla på.
Jag hade ett dockskåp som liten, inget riktigt dockskåp, utan tre hyllplan i en av mina bokhyllor där jag hade tre små leksaksdjur som bodde. Allt som fanns i deras hus var i stort sett hemmagjort, och jag minns tillfredställelsen av att ordna och ställa i ordning, göra små kläder och möbler - och fint var det faktiskt också, tro det eller ej! Jag har alltid varit pysslig, när jag pysslar känner jag mig som allra mest lugn och tillfredställd.

Jag har råd med en Shushudocka nu, och jag är verkligen sååååå sugen på att införskaffa en. Men vi får se, det är mycket pengar, men jag känner att det skulle vara värt det.



Nej, nu måste jag verkligen återgå till att läsa "The Accidental Tourist" av Anne Tyler. Usch och fy, gillar inte den boken alls. Den ger mig ingenting och den är bara så tråkig och ger mig små-ångest över hur tragisk huvudkaraktären Macon är. Det är bara så jobbigt att läsa om honom. :T

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ditt lilla, hemmagjorda, dockskåp finns kvar, men det visste du antagligen. Ert stora, "riktiga", dockskåp finns också kvar. Det ligger nedmonterat på vår nya vind, och det satt jag på idag medan farbröderna gjorde rent fläktmotorn :-))

2010-10-11 @ 22:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0