En hyllning till den bästa veckodagen.

Precis när jag höll på att somna väckte ett SMS mig kl. 01.05. Efter det kunde jag inte slappna av. Har läst fram tills nu för att trötta ut mig, men av någon anledning mår jag sjukt illa. Har ingen aning om varför, den här kvällen var ju en kväll då jag tar min medicin, så jag borde må just nu, inte må som om jag inte tagit medicinen på 3 dagar.

Jaja, idag är det fredag. Fredag är min favoritdag. Det har alltid varit en bra dag för mig.
låg- och mellanstadiet var det den kortaste dagen; började sent, slutade tidigt.
högstadiet var det fortfarande korta dagar, och oftast låg bildlektionerna på fredagar.
Fredagarna på Bäckäng var bra för de betydde att det var dags för helg, och helg betydde frihet.
Viskastrands fredagar var bara en lektion, I was one of the lucky ones, sista året var det Engelska C och Engelska C gillade jag. Vi kollade ofta på otextade TV-serier eller filmer på fredagslektionerna.
Universitetet blev fredagarna helt plötsligt helt lediga dagar.
Fredagar är dagar för att umgås med vänner.
Fredagar är dagar för att bara vara, kanske gå ut på kvällen, kanske gå på bio, kanske slappa hemma utan smink och med tecknad film.
Fredagar är bra dagar.
Fredagar är frihet.

Idag är det fredag. Idag ska jag träffa Limpis och Ikis nere på stan och ha det mys. Sen är det tjejkväll hemma hos Limpis. Awesome. ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fredagar = fridagar ;-)

2010-03-27 @ 00:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0