Att bo i ett halvtrasigt hus.

Jag trivs i vårt nya hus. Visst, det är lite nedgånget, men sånt stör inte mig. Dock finns det två saker som verkligen stör mig:
1. Jag har ingen taklampa. Det här gör att mitt rum är extremt mörkt och jag måste förlita mig på diverse mindre lampor som bara lyser upp vissa delar av rummet. Ganska irriterande när man ska gå och lägga sig, om ni frågar mig.
2. Mitt dörrhandtag är trasigt. Det här är inte så värst jobbigt större delen av tiden då jag aldrig stänger min dörr nuförtiden. Dock så finns det ju alltid stunder man vill stänga - tex om någon kollar på TV och jag inte vill höra så värst tydligt - och då är det inte kul att ta tag i dörrhandtaget, dra för att stänga dörren och helt plötsligt stå där med ett dörrhandtag i handen och andra halvan på golvet på andra sidan.

Det går att leva med, men kan vara irriterande stundvis.

Nu är det december. Jag införskaffade mig en Muminadventskalender, och i morse drömde jag att jag skulle få Stinky i dagens lucka. Det gjorde jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0